Separator de hidrocarburi cu by-pass

separator de hidrocarburi din beton

Separatoarele de carburi sunt instalatii care se utilizeaza la tratarea si epurarea apelor uzate provenite din zonele de distributie a carburantilor, spalatorii auto, depozite sau parcari unde exista un potential de poluare cu hidrocarburi. Pentru a fi comercializate aceste separatoare trebuie sa respecte cu strictete normele europene privind retinerea microparticulelor de hidrocarburi si uleiuri. Separatoarele de hidrocarburi trebuie integrate in sistemul de epurare si se monteaza de obicei in amonte de canalizarea pluviala.

Atunci cand se face alegerea unui anumit tip de separator de hidrocarburi trebuie sa se tina cont de urmatoarele aspecte:

– suprafata deservita
– debitul de apa estimat si nivelul de contaminare cu hidrocarburi
– sursa si caracteristicile proceselor poluante

Atunci cand in zona unde se instaleaza un separator de hidrocarburi exista un risc de inundatie acesta va trebui sa aiba un by-pass care va permite debite mai mari de pana la 5 ori decat cele normale. Cantitatea de apa care intra in separator este limitata de dimensiunile tubulaturii si ale decantorului astfel ca in caz de furtuna exista pericolul ca separatorul sa nu mai functioneze. Totusi, atunci cand separatorul este dotat cu bypass, debitul de apa suplimentar va fi eliminat prin acesta fara sa afecteze functionarea separatorului.

Separatoarele de hidrocarburi pot fi din polietilena industriala sau din beton armat. Indiferent de matarialul din care sunt construite, acestea pot fi dotate cu by-pass pentru a preintimpina eventualele cresteri ale debitelor apelor pluviale. Avand in vedere ca functioneaza pe baza diferentelor de densitate intre fluide, separatoarele de hidrocarburi nu necesita alimentarea la reteaua cu energie electrica.

Pentru siguranta se pot instala in separatoare diferiti senzori de monitorizare a nivelului de acumulare a hidrocarburilor sau namolului. Astfel se va sti cu exactitate cand este necesara vidanjarea separatorului sau curatarea filtrelor si a celorlalte componente. In mod normal vidanjarea se face cel putin de doua ori pe an dar acest lucru poate diferi in functie de dimensiunea separatorului sau a zonei deservite.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*